söndag 22 januari 2012

När kroppen inte får jobba...

Herregud vilken dag det har varit! Jag jobbade för första gången på typ tre eller fyra veckor! Och så skulle jag öppna, vilket innebär att jag ska finna mig på plats halv nio. Men idag hade jag tur så jag kunde börja kvart i.. ;) Sedan var det första gången som jag öppnade (alltså låste upp dörren, tände osv) Konstigt egentligen att det var första gången, jag menar... Jag har snart jobbat där ett år!

I vilket fall.. En halv timme senare kom min kollega och en halvtimme efter att hon anlänt var vi klar med allt som skall göras på morgonen, så vi passade på att käka lite frulle. MUMS!!!


Vi slog upp dörrarna klockan tio, prick tio hade vi vår första kund!! - Sedan var det dött! - Eller det kom någon i bland. Sedan rullade det på i en bra takt! Så vi beslutade att den tredje som skulle komma in klockan 12, kunde komma ett i stället.

Kvart i ett!!! Hahaha! Sedan kvart i ett har vi haft kö HELA tiden! Vi har knappt hunnit fylla upp det som var slut,jag fick smyga undan och fylla upp i slutet innan jag och min kollega skulle gå hem vid 1800... Så vi inte skulle bli så sen! Men jag var så less och trött sedan. Jag satte mig i protest på golvet, bakom disken när jag insåg att osten vars lut och att jag var tvungen att hämta mer...

Det märks att man inte har jobbat på ett tag! Man får sjukt ont i kroppen; speciellt i tårna, höften samt svanken! Skulle kunna döda för en masasge nu!!

Nu är det natt och jag borde sova! Men jag jag sitter och väntar på "J" som ska komma och hämta mig! Ska försöka övertala honom att åka förbi mitt jobb så jag får köpa mig något att äta! Jag stannar där i natt...


Puss, kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar