onsdag 18 januari 2012

Folktandvården västernorrlnad

Idag stannade jag hemma i min säng! Jag mår uruselt... Mensvärk gånger 1000! Och på råga av det ringer mamma och säger att hennes kille är på väg med hans dotter, för att hon har troligen fått magsjuka på dagis! Sedan säger hon att hon heller inte mår bra! Vad är detta?! Om någon kräks så åker jag till pappa!! Det är det som är så skönt att ha två ställen att bo på! Jag kan välja och om någon blir sjuk kan jag åka ifrån etc. Det kunde man aldrig förut, då mina föräldrar var gifta!

För övrigt så har pappa ringt folktandvården. Och ifrågasatt varför jag ska få gjuta för tandställning nu och inte tidigare? Med tanke på att jag fyller 20 år om några veckor... Deras svar var att jag inte ska få tandställning för jag har inte överbett, utan det kommer gå tillbaka när jag slutat suga på tummen! vilket jag har för FLERA årsedan! Men folktandvården i Västernorrland är väldigt duktiga på att ljuga det vet man sedan tidigare...

Det har vart många turer dit med olika remisser, En gång fick jag hem ett papper om att jag skulle gjuta tandställning. Jag satte mig i stolen blev ned hissad och en minut senare fick jag gå hem; jag fick ett papper med avslappnings övningar!! Till saken hör att vi har till och med ljugit sedan jag var 15år att jag har slutat med tummen och de sa att de skulle gjuta! Sedan jag var 12 år så har de sagt att jag ska få tandställning!

Men nu ska jag inte få det. Men de sa att om jag måste skaffa det i framtiden är det 20.000 kronor per käke!!!! Tur att man bara har två... Men fattar ni!!! Inte så jävla konstigt att ingen har råd med tandläkarvård nu för tiden!

- Jag kommer i alla fall sluta gå till dem och återgå till den privata som jag gick till tre gånger kunde inte fortsätta för att jag var inte 20år.. Men han sa att folktandvården hade gjort fel och att jag behövde en tandställning för att få tillbaka mina tänder på rätt plats... Och faktiskt, jag litar med på honom än vad jag gör på alla falska jävlar på folktandvården! 


Jag kommer att gå till mitt besök nu, nästa gång! Vara på riktigt dåligt humör, jag förväntar mig ingen världsklass servis, för det vet de inte vad det är!! Jag kommer ifråga sätta deras sätt att jobba på; ljuga och dra ut på saker och ting! Jag menar, to day i´m 20 (soon) och allt började när jag var 12-13 år.. Det har gått drygt åtta år.. Jag har ångest när jag ler, för jag är rädd att människor ska kommentera mitt överbett! - Vilket ingen har gjort, men ändå!!

Och sak är säker, jag kommer fet vägra betala 20.000 kronor, eller mer för en tandställning som JAG vet att jag behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar